Artykuł
Projekt: „(do)ROBOTY” był realizowany w szkole w roku szkolnym 2017/2018.
Był to projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020.
Celem projektu było: budowanie i rozwinięcie kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy oraz właściwych postaw, a także ukierunkowanie zainteresowań 358 uczniów i uczennic z Gimnazjum w Ćmińsku i Gimnazjum w Kostomłotach Drugich prowadzonych przez Gminę Miedziana Góra, ze szczególnym uwzględnieniem uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w okresie II.2017 – XII.2018r poprzez organizowanie pozalekcyjnych i pozaszkolnych zajęć dodatkowych, doradztwa edukacyjno- zawodowego, prowadzonych z wykorzystaniem aktywizujących metod nauczania i nowoczesnych narzędzi edukacyjnych.
Udział w projekcie był bezpłatny, a koszty pokrywane były w 85% przez Unię Europejską ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020 i w 5% z dotacji budżetu państwa tj. z publicznych środków krajowych oraz w 10% z budżetu Gminy Miedziana Góra
W ramach realizacji projektu przeprowadzono cykle zajęć/kół/warsztatów w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy poprzez organizację:
1) Dodatkowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych służących wyrównywaniu dysproporcji edukacyjnych w trakcie procesu kształcenia dla uczniów mających trudności w spełnianiu wymagań edukacyjnych, wynikających z podstawy programowej kształcenia ogólnego dla danego etapu edukacyjnego - 48h/na grupę. Zespoły wyrównawcze dotyczyły osób posiadających słabe wyniki w nauce oraz duży poziom motywacji do zdobywania wiedzy. Zajęcia były prowadzone w obszarze: matematyki, jęz. angielskiego, fizyki, geografii, biologii, chemii dostosowane do zdiagnozowanych potrzeb edukacyjnych tych uczniów i uczennic.
2) Zajęć rozwijających uzdolnienia - dla osób posiadających średnią ocen z przedmiotów rozwijających kompetencje kluczowe powyżej 3,5 oraz duży poziom motywacji do zdobywania wiedzy. Zajęcia były prowadzone w obszarze: matematyki, jęz. angielskiego, fizyki, geografii, biologii, chemii, informatyki, elektroniki, przyrody, zawodoznawstwa, fotograficzne i paramedyczne dostosowane do zdiagnozowanych potrzeb edukacyjnych tych uczniów i uczennic. Dodatkowo prowadzone były warsztaty analityczne, gdzie uczniowie poznli techniki uczenia się oraz nabyli właściwe postawy (kreatywności, innowacyjności oraz pracy zespołowej) niezbędne na rynku pracy.
3) Wyjazdów edukacyjnych na uniwersytety/uczelnie techniczne: Wrocław, Kraków, Warszawa, Łódź.