Wróć na początek strony
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do treści głównej
Przejdź do danych kontaktowych
Przejdź do menu górnego
Przejdź do menu lewego
Przejdź do menu dolnego
Przejdź do menu bocznego
Przejdź do mapy serwisu
Menu wysuwane
Treść główna

Aktywności projektowe

Artykuł

 

 

ZAJĘCIA MATEMATYCZNE
Podczas zajęć matematycznych w ramach projektu „Co w głowie siedzi” łączymy naukę z kreatywną zabawą. Wykorzystujemy Zintegrowaną Platformę Edukacyjną dla utrwalenia, wyćwiczenia materiału, ale także szukamy nowych innowacyjnych rozwiązań.
Zajęcia pełne gier, zabaw i wyzwań pozwalają na lepsze zrozumienie matematycznych zagadnień,a dzięki narzędziom takim jak ClassVR, odkrywamy matematykę w zupełnie nowy sposób. Wirtualna rzeczywistość to świetny sposób na połączenie nauki z technologią. Nauka nie musi być nudna. Czekamy na kolejne wspaniałe matematyczne przygody.

______________________________________________________________

ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

Celem projektowych zajęć z języka angielskiego jest poszerzanie wiedzy językowej,
rozwijanie umiejętności komunikacyjnych oraz pogłębianie zainteresowania kulturą krajów anglojęzycznych.

Podczas zajęć uczniowie mają możliwość uczestniczenia w różnorodnych aktywnościach, takich jak:
- ćwiczenia konwersacyjne – prowadzenie dialogów, dyskusje w grupach oraz symulacje
sytuacji z życia codziennego, które rozwijają płynność i pewność w posługiwaniu się językiem angielskim,
- gry językowe – angażujące formy nauki, takie jak quizy, kalambury czy gry słowne,
które w naturalny sposób motywują dzieci do stosowania nowo poznanych zwrotów i słownictwa,
- praca z tekstami – analiza i interpretacja krótkich opowiadań, artykułów i materiałów
multimedialnych, co pozwala na poszerzanie zasobu słownictwa i rozwijanie
umiejętności czytania ze zrozumieniem,
- ćwiczenia gramatyczne – utrwalanie struktur językowych w sposób praktyczny.
Zajęcia prowadzone są w atmosferze sprzyjającej nauce, gdzie nacisk kładzie się na
aktywne uczestnictwo i wzajemną współpracę. Dzięki temu uczniowie nie tylko
rozwijają swoje kompetencje językowe, ale również budują pewność siebie w
komunikacji w języku angielskim.
English is fun!

 _____________________________________________________________________

 

ZAJĘCIA BIOLOGICZNO-GEOGRAFICZNE 

Zajęcia „Od biologii do geografii” mają  na celu poszerzenie i rozwijanie wiedzy oraz umiejętności uczniów w zakresie biologii oraz geografii, ze szczególnym uwzględnieniem następujących zagadnień: Mapa Polski, Krajobrazy Polski, Odkrycia Geograficzne, Budowa i funkcjonowanie bakterii, protistów, grzybów oraz roślin. Zajęcia odbywają się z wykorzystaniem ZPE, różnorodnych narzędzi TIK oraz przyrządów i pomocy pracowni przyrodniczej.

- 56b4ce37-9e17-4a7ef-8193-e985902245f7.jpg

- 60756ebe-1b09-455e-a08e-2ec2bc886614.jpg 

__________________________________________________________________________

ZAJECIA FIZYCZNO-CHEMICZNE 

„Zjawisko fizyczne a przemiana chemiczna” to zajęcia adresowane do uczniów zainteresowanych naukami przyrodniczymi. Celem zajęć jest rozwijanie umiejętności podstawowych i przekrojowych z zakresu chemii i fizyki. Do tej pory przeprowadzonych zostało 9 godzin zajęć, podczas których uczniowie poszerzali wiedzę samodzielnie eksperymentując, a także wykorzystując e-zasoby Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.

 - 1d866e10-a1ca-42f5-89cc-cf6e5d43038b-collage.jpeg

________________________________________________________________________

ZAJĘCIA ANTYDYSKRYMINACYJNE

Zajęcia  „Kultura równości” w ramach projektu „Co w głowie siedzi?” są prowadzone dla uczniów klas I-VIII. Uczestnicy odkrywają, jak ważna jest empatia i zrozumienie dla drugiego człowieka. Spotkania mają na celu wspólne tworzenie świata, w którym każdy czuje się szanowany i doceniany. Uczniowie wymieniają poglądy na temat różnorodności kulturowych, mniejszości etnicznych, rodzajów niepełnosprawności, a także analizują religie świata, dostrzegając jak ważny jest szacunek wobec innych. Uczestnicy utrwalają fundamenty kultury równości, by dostrzegać, że każda różnica jest wartością.

- kr_s.jpeg- kr_s__2_.jpeg

__________________________________________________

 

ZAJĘCIA Z DORADZTWA ZAWODOWEGO 

Doradztwo zawodowe to ważny element edukacji, który pomaga uczniom lepiej poznać swoje
zainteresowania, zrozumieć, co ich motywuje, oraz odkryć zawody najlepiej odpowiadające
ich pasjom i predyspozycjom.
W ramach projektu realizowane są zajęcia dla dwóch grup wiekowych:
 Klasa I
 Klasy V-VI
Zajęcia dla uczniów klasy I
Najmłodsi uczniowie poprzez zabawę i ćwiczenia poznają świat zawodów oraz własne
zainteresowania. W trakcie zajęć:
 opisują swoje zainteresowania,
 poznają różnorodne pasje i zainteresowania innych osób,
 wcielają się w różne role zawodowe podczas zabaw edukacyjnych,
 rozpoznają i nazywają zawody wykonywane przez osoby z najbliższego otoczenia,
 dzielą się marzeniami o tym, kim chcieliby zostać w przyszłości.
Zajęcia dla uczniów klas V-VI
Starsze klasy pogłębiają swoją wiedzę na temat zawodów i własnych predyspozycji. Podczas zajęć uczniowie:
 określają swoje zainteresowania i uzdolnienia,
 analizują swoje mocne strony i zastanawiają się, jak mogą je wykorzystać w przyszłości,
 poznają różne grupy zawodów, ich charakterystykę oraz ścieżki kariery,
 rozmawiają o znaczeniu pracy w życiu człowieka,
 planują swoje przyszłe ścieżki edukacyjne i zawodowe.
Zajęcia z doradztwa zawodowego to świetna okazja, by już od najmłodszych lat kształtować
świadome podejście do przyszłości edukacyjno-zawodowej. Dzięki nim nasi uczniowie mogą
lepiej zrozumieć, jakie możliwości stoją przed nimi otworem i jak najlepiej przygotować się
do wyboru swojej ścieżki zawodowej.

- cwgs_dz..jpg

 

 

_________________________________________________________________________

 

ZAJĘCIA Z PROGRAMOWANIA I BEZPIECZEŃSTWA W SIECI

Zajęcia mają na celu rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, kreatywności oraz świadomego i bezpiecznego korzystania z technologii. W ramach programowania uczniowie poznają podstawowe pojęcia, takie jak algorytmy, pętle, warunki i zmienne. Korzystają z intuicyjnych narzędzi, np. Scratcha czy robotów edukacyjnych (Photon) aby tworzyć interaktywne animacje i proste gry. Uczą się także rozwiązywania problemów poprzez kodowanie i współpracę w grupie. Moduł dotyczący bezpieczeństwa w sieci koncentruje się na świadomym korzystaniu z Internetu.
Uczniowie uczą się jak chronić swoje dane, rozpoznawać zagrożenia (np. phishing, cyberprzemoc) i stosować zasady netykiety. Zajęcia obejmują także ćwiczenia praktyczne, np. tworzenie silnych haseł czy analizowanie prawdziwości informacji w sieci.
Zajęcia mają charakter praktyczny, angażujący i dostosowany do wieku uczniów, dzięki czemu
rozwijają zarówno umiejętności techniczne, jak i odpowiedzialne podejście do korzystania z nowoczesnych technologii.

 - img_3490.jpeg

 - img_3500.jpeg

- 7.jpeg

____________________________________________________________________

ZAJĘCIA Z KODOWANIA I BEZPIECZEŃSTWA W SIECI
Celem zajęć z kodowania i bezpieczeństwa w sieci jest rozwijanie umiejętności
programistycznych, logicznego myślenia oraz świadomości zagrożeń i zasad bezpiecznego
poruszania się w świecie cyfrowym. Podczas zajęć z kodowania i bezpieczeństwa w sieci w
ramach projektu „Co w głowie siedzi” łączymy naukę z kreatywną zabawą. Korzystamy z
nowoczesnych narzędzi i aplikacji edukacyjnych, które pomagają rozwijać logiczne myślenie
i umiejętności z zakresu kodowania. Dzięki interaktywnym zadaniom i grom uczymy się
podstaw kodowania w przystępny i angażujący sposób. Wykorzystujemy aplikacje, roboty
edukacyjne oraz Zintegrowaną Platformę Edukacyjną, by odkrywać świat programowania.
Bezpieczeństwo w sieci to dla nas priorytet! Uczymy się, jak chronić swoje dane,
rozpoznawać zagrożenia i świadomie korzystać z Internetu. Zajęcia często odbywają się w grupach, co uczy dzieci współpracy, wzajemnej pomocy i wspólnego rozwiązywania problemów.

 

__________________________________________________________

ZAJĘCIA EKOLOGICZNE „EKOSTART”

Podczas zajęć ekologicznych uczniowie prowadzą obserwacje przyrodnicze. Poszerzają
wiedzę z zakresu edukacji ekologicznej, a szczególnie dotyczącej segregacji odpadów
komunalnych i ich recyklingu. Zapoznają się ze skutkami niewłaściwego gospodarowania
człowieka na Ziemi. Dowiadują się jak chronić środowisko. Pracują kreatywnie, nadając
nowe życie zużytym przedmiotom.

- es__2_.jpg

- es__3_.jpg

______________________________________________________________

TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH

W ramach projektu „Co w głowie siedzi?” w szkole prowadzone są zajęcia z Treningu Umiejętności Społecznych (TUS). Jest to program wspierający rozwój kompetencji społecznych u dzieci, który pomaga im lepiej funkcjonować w relacjach z rówieśnikami i otoczeniem. Podczas treningu uczestnicy uczą się m.in.:

  • rozpoznawania i wyrażania emocji,
  • skutecznej komunikacji i współpracy,
  • budowania i utrzymywania relacji rówieśniczych,
  • radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych 
  • wzmacniania pewności siebie i poczucia własnej wartości.

Regularne uczestnictwo w zajęciach pomaga dzieciom lepiej rozumieć siebie i innych, budować pozytywne relacje oraz odnaleźć się w różnych sytuacjach społecznych.

- tus__4_.jpg

- tus__2_.jpg- tus__3_.jpg- tus__4_.jpg

____________________________________________________________________________

TRENING ZASTĘPOWANIA AGRESJI

W pierwszym semestrze roku szkolnego 2024/2025 w Szkole Podstawowej w Ćmińsku odbywały się zajęcia o nazwie: "Trening zastępowania Agresji", mające na celu rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych dzieci oraz zapobieganie agresji.

Celem zajęć było wspieranie dzieci w:
- nauce pokojowego rozwiązywania konfliktów;
- rozpoznawaniu i kontrolowaniu emocji;
- rozwijaniu empatii i pozytywnych postaw.

Program pozwolił dzieciom zdobyć praktyczne umiejętności społeczne, takie jak radzenie sobie ze złością i rozwiązywanie konfliktów. Zajęcia spotkały się z pozytywnym odbiorem i przyczyniły się do poprawy atmosfery w klasach i zmniejszenia liczby konfliktów.

- tza.jpg- tza__2_.jpg

 

__________________________________________________________________

TECHNIKI UCZENIA SIĘ

W ramach projektu „ Co w głowie siedzi” prowadzone są zajęcia, których celem jest wypracowanie umiejętności szybszego i efektywnego przyswajania wiedzy. Nabyte umiejętności  będą mogły być wykorzystane przez uczniów na różnych lekcjach. Podczas zajęć młodzież uczy się rozwiązywania testów, poznaje różne techniki uczenia się, wdraża do samodzielności, wyrabia nawyki do nauki i organizowania własnej pracy.

- tu.jpg- tu__2_.jpg- tu__3_.jpg

________________________________________________________________

  

EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA Z ELEMENTAMI INTEGRACJI SENSORYCZNEJ

Podczas tych zajęć:

- rozmawiamy o emocjach,

- uczymy się empatii,

- poznajemy sposoby jak radzić sobie w trudnych emocjonalnie sytuacjach,

- doskonalimy motorykę dużą i małą,

- stymulujemy węch poprzez zagadki zapachowe,

- stymulujemy dotyk poprzez zabawy masami sensorycznymi

 - uczymy się pracować w grupie

oprócz tego:

- rozmrażamy dinozaury,

- lepimy bałwany i babki,

- dekorujemy herbatniki bitą śmietaną i owocami... 

____________________________________________________

ZAJĘCIA Z GRAFIKI KOMPUTEROWEJ

Zajęcia z Grafiki komputerowej w ramach projektu „Co w głowie siedzi?” mają na celu rozwijanie umiejętności kreatywnego wykorzystania narzędzi graficznych oraz wprowadzenie uczniów w podstawy projektowania wizualnego.
Podczas zajęć uczniowie poznają różne techniki edycji obrazów, tworzenia ilustracji oraz podstawy kompozycji i kolorystyki. Pracują na programach do grafiki rastrowej i wektorowej, takich jak GIMP, Canva (dostępna dla każdego ucznia na platformie ZPE) czy Inkscape, ucząc się m.in. obróbki zdjęć, projektowania plakatów, logo oraz prostych animacji.
Zajęcia mają charakter praktyczny i opierają się na realizacji kreatywnych projektów indywidualnych i grupowych. Dzięki temu uczniowie rozwijają nie tylko umiejętności techniczne, ale także zdolność wyrażania swoich pomysłów w formie graficznej.

- 1__1_.jpeg

 

_______________________________________

ZAJĘCIA „TAŃCZĘ I LICZĘ” 

Czy taniec może uczyć matematyki? Jak najbardziej tak! W ramach projektu,,Co w głowie siedzi” uczniowie naszej szkoły biorą udział w zajęciach,,Tańczę i liczę”. 

Ta forma aktywności to świetny sposób na rozwijanie talentów i umiejętności, oraz naukę poprzez zabawę. Podczas zajęć uczniowie uczą się technik tańca klasycznego, jazzowego i modernowego,  tworzą układy taneczne w oparciu o rozliczenia i rytm taneczny,  analizują utwory muzyczne pod kątem ich matematycznej struktury tworząc  choreografie z uwzględnieniem technik pozycji baletowych, skoków, skrętów,  obrotów, precyzji kroków, synchronizacji oraz kontroli własnego ciała.

 Projektowe połączenie matematyki i tańca jest bardzo kreatywne i  mocno angażujące-  to sztuka wyrażania siebie, jak również doskonały sposób na rozwijanie wielorakich inteligencji.

 - tance.jpeg

- tance_4.jpg- tance__2_.jpg

 - tance__3_.jpg

Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.