Wróć na początek strony
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do treści głównej
Przejdź do danych kontaktowych
Przejdź do menu górnego
Przejdź do menu lewego
Przejdź do menu dolnego
Przejdź do menu bocznego
Przejdź do mapy serwisu
Menu wysuwane
Znajdujesz się w: Projekty i programy Koder Junior
Treść główna

Koder Junior

Artykuł

 

Koder junior -  projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowany w szkole w okresie 01.09.2020 – 30.06.2023.

            Celem projektu było zwiększenie szans w procesie edukacyjnym 190 uczniów SP
w Ćmińsku poprzez podniesienie kompetencji kluczowych i cyfrowych z wykorzystaniem TIK, a także doskonalenie umiejętności i kompetencji zawodowych 41 nauczycieli  oraz doposażenie szkoły w okresie IX.2020- VI.2023 r.

W ramach projektu zorganizowane zostały także dodatkowe i pozaszkolne zajęcia ze szczególnym uwzględnieniem dzieci o specjalnych potrzebach. Zajęcia objęły głównie język angielski, przedmioty matematyczno-przyrodnicze, programowanie, informatykę, zajęcia logopedyczne. Wszystko w oparciu o e-podręczniki, e-materiały i koła zainteresowań. Ćwiczenia interaktywne odbywały się z wykorzystaniem tablicy interaktywnej, komputerów, smartfonów, animacji, gier i symulacji.

W ramach projektu przeprowadzone zostały warsztaty rozwijające umiejętności społeczne i obywatelskie, gry w szachy, doradztwo edukacyjno-zawodowe oraz retoryka. Na warsztatach społecznych rozpatrywane były zagadnienia związane z radzeniem sobie z emocjami, asertywnością, komunikacją i autoprezentacją. Dla najmłodszych odbywały się zajęcia  z wykorzystaniem podłogi interaktywnej wspierające naukę wczesnoszkolną. Ponadto zorganizowane zostały wyjazdy edukacyjne do kina i filharmonii oraz na warsztaty do Energetycznego Centrum Nauki w Kielcach oraz Centrum Nauki Leonardo da Vinci w Podzamczu Chęcińskim. Prawdziwą nowością okazały się zajęcia z drukowania w 3D oraz programowanie robotów. W ramach projektu zakupionych zostało bowiem 10 robotów z tabletami do nauki programowania oraz drukarka 3D. Drukowanie w tym formacie wykorzystywane zostało w ramach praktycznie każdego przedmiotu szkolnego od matematyki (tworzenie i drukowanie brył), plastyki (tworzenie rzeźb), biologii (drukowanie modeli komórek) po zajęcia techniczne (nauka rzutowania i rysunku technicznego).

Całkowita wartość Projektu wyniosła 280.016,25 zł.

Kwota dofinansowania wyniosła 252 014,62. Wkład własny opiewał na sumę 28 001, 63 zł.

 

 

 

 

Wczoraj podpisałem umowę na dofinansowanie kolejnego projektu unijnego - "Koder junior". Projekt jest skierowany do wszystkich uczniów klas I-VIII i będzie trwał 3 lata. Wkrótce do rodziców trafią formularze, zgody itp do wypełnienia. Projekt przewiduje zajęcia dodatkowe:
1) Język angielski, matematykę, język polski - na wszystkich poziomach nauczania powstaną grupy wspierające uczniów
2) Informatyka i programowanie - przewidziano osobne grupy dla uczniów klas I-III i IV -VIII. Zakup robotów, tabletów, laptopów, drukarki 3D.
3) Logopedia i gimnastyka korekcyjna - grupy dla I-III i IV -VIII.
4) Szachy - grupa I-III
5) Biologia i geografia - klasy IV-VIII
6) Wyjazdy edukacyjne.
Jestem przekonany, że każdy z uczniów znajdzie coś ciekawego dla siebie, a projekt przyczyni się do podniesienia poziomu nauczania w naszej szkole.
Pierwsze zajęcia już w październiku.

Zaplanowane formy wsparcia są skierowane do grupy 140 uczniów oraz w zakresie doskonalenia umiejętności i kompetencji zawodowych do 39 nauczycieli Szkoły Podstawowej w Ćmińsku.

W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego na ten cel szkoła otrzymała dofinansowanie w wysokości 252.014,62 zł przy wkładzie własnym wynoszącym 28.001,63 zł.

Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.