Artykuł


ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Celem zajęć projektowych z języka angielskiego jest popularyzacja języka angielskiego i motywowanie do jego nauki, poszerzanie słownictwa poznawanego na lekcjach języka angielskiego, przygotowanie uczniów do skutecznego używania języka angielskiego w codziennych sytuacjach.
Celem szczegółowym zajęć jest:
-wzbudzanie zainteresowania językiem angielskim poprzez stosowanie różnych atrakcyjnych dla dzieci aktywności w formie zabawy
-tworzenie w zabawach sytuacji doskonalących pamięć i kształtujących podstawowe kompetencje komunikacyjne
-rozbudzanie aktywności dzieci poprzez stosowanie metod aktywizujących, wykorzystanie multimediów oraz technologii komputerowej
Zamierzonym efektem zajęć jest podniesienie poziomu znajomości języka angielskiego wśród uczestników projektu oraz zwiększenie zainteresowania językiem angielskim jako narzędziem komunikacji międzynarodowej.






___________________________________________________________________
ZAJĘCIA „PRZEDSIĘBIORCZY PRZEDSZKOLAK”
Podstawowym założeniem realizowania zajęć z przedsiębiorczości jest zaznajomienie najmłodszych z zagadnieniami ekonomii oraz oszczędzania. Zapraszamy dzieci do odkrywania tajemnic pieniądza, tajników udanych i oszczędnych zakupów, dążąc do ukształtowania w przyszłości prawidłowych postaw konsumenta. Ponadto promowane są również działania proekologiczne (segregacja śmieci, oszczędzanie wody, energii itp.).




_______________________________________________________
KODOWANIE I PROGRAMOWANIE
Podczas zajęć dzieci uczą się podstaw programowania poprzez ruch, eksperymenty i logiczne
wyzwania. Wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia edukacyjne, w tym Bee-Boty,
maty do kodowania, klocki, strzałki oraz aplikacje edukacyjne. Dzięki temu dzieci rozwijają
umiejętności analityczne, uczą się planowania i odkrywają jak działają algorytmy.
Dlaczego warto?
Kształtowanie logicznego myślenia i umiejętności rozwiązywania problemów.
Nauka współpracy, kreatywnego podejścia i samodzielnego myślenia.
Oswajanie dzieci z technologią w bezpieczny i przyjazny sposób.
Zajęcia z kodowania to doskonała okazja, by od najmłodszych lat rozwijać kompetencje
cyfrowe, które będą przydatne w dalszej edukacji i przyszłym świecie pracy.


___________________________________________________
Zajęcia antydyskryminacyjne KULTURA RÓWNOŚCI
Zajęcia KULTURA RÓWNOŚCI w ramach projektu,,Wszystko zaczyna się w przedszkolu" to
czas, w którym mali uczestnicy uczą się o różnicach między ludźmi, akceptacji, zrozumieniu
dla innych oraz szacunku dla osób z niepełnosprawnością. Dzieci w przyjazny sposób
odkrywają, jak ważne jest zrozumienie, empatia i wspólne tworzenie świata, w którym każdy
czuje się szanowany i doceniany, bez względu na to, jakie ma cechy czy potrzeby. Krok po
kroku budujemy fundamenty kultury równości, ucząc najmłodszych, że każda różnica jest
wartością. Dzięki tym spotkaniom staramy się przełamać bariery, które dzielą. Wspólnie tworzymy bardziej empatyczną, otwartą społeczność od najmłodszych lat.

_________________________________________________________
Kim będę? Zajęcia z doradztwa zawodowego
W ramach projektu „Wszystko zaczyna się w przedszkolu", dzieci z oddziałów
przedszkolnych podczas zajęć z doradztwa zawodowego zapoznają się z wachlarzem profesji,
by już od najmłodszych lat rozbudzały w sobie pasję do poznawania wybranego zawodu.
Poprzez stwarzanie sytuacji, które umożliwiają przedszkolakom różnorodną aktywność,
dążymy do tego, aby ich rozwój był wszechstronny. To, co dzieci odkryją w sobie przez
własne doświadczenie i kontakt z drugą osobą, trwale pozostanie w ich pamięci.
Nasi wychowankowie mają możliwość poznać ludzi, którzy spełniają się w różnych
dziedzinach życia i odnoszą w nich sukces, na co dzień wykonują ciekawą pracę i pełnią
ważną rolę w życiu społecznym środowiska lokalnego.



______________________
KOŁO EKOSMYKI
W ramach projektu „ Wszystko zaczyna się w przedszkolu” w oddziałach przedszkolnych
prowadzone są zajęcia mające na celu uwrażliwienie najmłodszych uczniów naszej szkoły na
piękno otaczającej przyrody oraz kształtowanie postaw i zachowań ekologicznych. Podczas
wycieczek i obserwacji przyrodniczych uczą się rozpoznawać wybrane rośliny i zwierzęta,
kształtują poczucie tożsamości z otaczającym środowiskiem, dostrzegają zmiany zachodzące
w przyrodzie. Tworzenie własnych upraw, przygotowanie nasion, daje satysfakcję, pogłębia
zainteresowania, pobudza do samodzielności. Wykorzystanie podczas zajęć Zintegrowanej
Platformy Edukacyjnej, różnorodnych zabaw, gier, tablic demonstracyjnych sprzyja
podejmowaniu własnych inicjatyw. Dzieci chętnie uczestniczą w zajęciach dotyczących
recyklingu, bioróżnorodności, ciekawostek ze świata roślin i zwierząt. Podejmują własne
działania mające na celu ochronę przyrody. Mają świadomość konieczności współpracy
i systematyczności w celu osiągnięcia lepszych efektów pracy. Na kolejnych zajęciach
dowiedzą się więcej o zasadach zero waste, poznają piramidę zdrowego żywienia, podczas
cieplejszych dni czeka nas więcej spacerów i prac w szkolnym ogródku.






_________________________________________________________________
ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE
Zajęcia te mają na celu wspieranie rozwoju mowy i komunikacji u najmłodszych, a także pomagają w przezwyciężaniu ewentualnych trudności związanych z wymową. Program zajęć stanowi formę zajęć grupowych, co sprzyja integracji dzieci oraz rozwijaniu umiejętności społecznych. W trakcie zajęć dzieci uczestniczą w różnorodnych ćwiczeniach i zabawach które są dostosowane do ich wieku i możliwości. W ramach programu realizowane są m.in.:
-ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne, które pomogą w poprawie wymowy;
-zabawy dźwiękonaśladowcze, które rozwijają słuch fonemowy;
-gry i zabawy ruchowe, które angażują dzieci i wspierają ich rozwój motoryczny.
_____________________________________________
TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH
W ramach projektu,,Wszystko zaczyna się w przedszkolu" nasze przedszkolaki biorą udział w
zajęciach TUS (Trening Umiejętności Społecznych)! Uczą się rozpoznawać emocje, a także jak radzić sobie w różnych sytuacjach społecznych. Zajęcia są pełne ciekawych ćwiczeń, rozmów, dyskusji, instrukcji, scenek rozwijających umiejętności, które są potrzebne do funkcjonowania w społeczeństwie. Każde zajęcia to nowe wyzwanie i okazja do rozwoju empatii, współpracy oraz budowania pewności siebie!




_________________________________________________________________
Zajęcia „Elementy integracji sensorycznej w zabawie”
to czas, kiedy przedszkolaki:
- stymulują dotyk ( poprzez chodzenie po różnych powierzchniach, dotykanie różnych faktur, zabawy w masach sensorycznych czy produktach sypkich),
- doskonalą percepcję wzrokowo- ruchową oraz ruchy precyzyjne (np. poprzez segregowania różnych przedmiotów w określony sposób),
- wzmacniają mięśnie ( pełzając, skacząc, turlając się, przeciągając linę...),
- pracują nad świadomością ciała ( naśladując, powtarzając ),
- ćwiczą równowagę i uwagę ( np. chodząc po rozłożonej linie, po kamieniach sensorycznych itp.),
- uczą się pracować w grupie ( czekając na swoją kolej, pomagając sobie ),
- tworzą piękne prace plastyczne.

_________________________________________________
ZAJĘCIA STYMULUJĄCE ROZWÓJ PSYCHORUCHOWY Z TERAPIĄ RĘKI
Podczas tych zajęć przedszkolaki:
- wzmacniają mięśnie całego ciała,
- doskonalą równowagę,
- wypracowują gibkość, zwinność i siłę,
- ćwiczą motorykę dużą i małą oraz ruchy precyzyjne palców,
- poprawiają koncentrację,
- uczą się współpracować w grupie,
- tworzą piękne prace,
- świetnie się bawią!


__________________________________________
,, Zajęcia stymulujące rozwój ruchu i terapii ręki”.
W ramach projektu unijnego,, Wszystko zaczyna się w przedszkolu” realizowane były w roku
szkolnym 2024/25 zajęcia stymulujące rozwój ruchu i terapii ręki. Wskazaniem do udziału w zajęciach
była trudność w planowaniu ruchowym, zaburzenia napięcia mięśniowego w obrębie obręczy
barkowej
ze szczególnym uwzględnieniem ruchu ręki. Były to zajęcia grupowe, których głównym celem było
osiągnięcie sprawności manualnej i grafomotorycznej w miarę możliwości psychoruchowej każdego
z uczestników poprzez usprawnianie motoryki dużej i małej. Terapia obejmowała różnorodne
zadania m.in.: manipulacyjne, siłowe, zręcznościowe, ruchowe. Zajęcia miały charakter zabawowy
z wykorzystaniem narzędzi pisarskich, nożyczek, plasteliny, ciastoliny, piasku kinetycznego, masy
solnej, farb, kredek, gniotków, piłek, wydzieranek, wyklejanek, kuleczek, gier manipulacyjnych,
sensorycznych, ćwiczeń grafomotorycznych, zajęć ruchowych i tanecznych. Dzięki tak zróżnicowanym
zajęciom poprawiono funkcje motoryczne, zwinność, precyzję ruchów naszych uczestników.
Wzmocniono mięśnie centralne oraz obręcz barkową, usprawniono mobilność nadgarstka, rozwijano
współpracę obu rąk poprzez koordynację bilateralną oraz ćwiczono umiejętności chwytno-
manipulacyjne
i percepcję dotykową. Zastosowano ćwiczenia manualne, rozluźniające i relaksacyjne mające wpływ
na stymulację proprioceptywną. W końcowej fazie zajęć doskonalono dojrzały chwyt szczypcowy,
dzięki czemu uczniowie nabywali precyzyjne ruchy dłoni i palców.
________________________________________________________________